DANİŞMENT ORTAOKULU 2015-2016
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI
6/C SINIFI ŞUBE ÖĞRETMENLER KURULU I. DÖNEM TOPLANTI TUTANAĞI
TOPLANTI TARİHİ : 12.10.2015
TOPLANTI YERİ :
Öğretmenler Odası
TOPLANTI SAATİ : 12:15
GÜNDEM MADDELERİ
1. Açılış ve yoklama.
2. Sınıf başarı durumunun
değerlendirilmesi.
3. Öğrenci davranışlarının değerlendirilmesi.
4. Öğrencilerin, sosyal, ekonomik, sağlık, beslenme alışkanlığı, okula
devam durumu, başarı durumu ve davranış yönünden durumlarının tek tek ele
alınması.
5. Öğrencilerin başarılarının arttırılması için yöntemler.
6. Sosyal Kulüp çalışmaları ve önemi.
7. Zararlı alışkanlıklar hakkında öğrencilerin bilgilendirilmesinin önemi.
8. Okul – Veli işbirliği ve diyalogunun önemi.
9. Şube öğretmenleri arasındaki işbirliği ve önemi.
10.Sınıfların oturma planı
11.Dilek ve temenniler.
GÜNDEM
MADDELERİNİN GÖRÜŞÜLMESİ
1-AÇILIŞ VE YOKLAMA
Müdür Yardımcısı Mustafa BAŞÇI başkanlığında,
okulumuz öğretmenler odasında Şube Öğretmenler Kurulu toplantısı başladı.
Yapılan yoklamada 6-C sınıfında derse
giren bütün branş öğretmenlerinin hazır bulunduğu görüldü. Yeni eğitim-öğretim
yılının başarılı ve verimli geçmesi temennisiyle gündem maddelerinin
görüşülmesine başlandı. Bilişim Teknolojileri Öğretmeni Yasin ÖZDOĞAN yazman
olarak seçildi.
2- SINIF BAŞARI
DURUMUNUN DEĞERLENDİRİLMESİ
Sınıf rehber öğretmeni İlhami BAHSİ 6/C
sınıfının genel olarak başarılı ve düzenli bir sınıf olduğunu ,birkaç öğrenci
dışında dinleme alışkanlığını edinmiş olduğunu belirtti. Zümre öğretmenlerinin ortak sınavlar yaparak
sınıf seviyesini daha iyi ölçebileceğini belirtti. 6/C sınıfında öğrenim gören
öğrencilerin ekonomik, sağlık, beslenme, başarı ve davranış yönlerinden
durumlarını tek tek ele almanın yararlı olacağını belirtti.
3- ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARININ
DEĞERLENDİRİLMESİ
Genel olarak öğrenci davranışlarında bir sıkıntı görülmediği, sınıf içerisinde olan ufak tefek sorunlarında problemsiz şekilde halledildiği belirtildi.
Genel olarak öğrenci davranışlarında bir sıkıntı görülmediği, sınıf içerisinde olan ufak tefek sorunlarında problemsiz şekilde halledildiği belirtildi.
4-
ÖĞRENCİLERİN SOSYAL, EKONOMİK, SAĞLIK,
BESLENME ALIŞKANLIĞI, OKULA DEVAM DURUMU,BAŞARI DURUMU VE DAVRANIŞ YÖNÜNDEN DURUMLARININ
TEK TEK ELE ALINMASI
6/C Sınıfında;
a- Kişilik yönünden
bozukluğu olan öğrenci rastlanmamıştır;
b-
Sağlık sorunları olan Mustafa rastlanmamıştır.
Sınıf Rehber Öğretmeni İlhami BAHSİ öğrencilerin
sağlık problemlerine uygun yaklaşım sergilenmesi gerekliliğini belirtti.
c-Öğrencilerin
genel olarak ekonomik durumlarının orta olduğu
tespit edildi.
ç- Derslerde
yetersiz görülen öğrencilerle ders dışı saatlerde de ilgilenilmesine karar
verildi.
5-ÖĞRENCİ BAŞARISININ
ARTTIRILMASI İÇİN ALINABİLECEK ÖNLEMLER;
Sınıf rehber öğretmeni İlhami BAHSİ; derslerin daha verimli hale getirilmesi için öğrenci merkezli ders işlenmesi gerektiğini belirtti. Öğrencilerin başarılarını arttırmak için öncelikle okuma seviyelerinin yükseltilmesi gerektiğini; öğrencilerin boş zamanlarını bol bol kitap okuyarak değerlendirmeleri gerektiğini belirtti. Derste öğrenci merkezli bir eğitim öğretim yapılması gerektiğini, öğrencilere daha fazla söz hakkı vererek derse karşı, ilgi, istek ve katılımı arttırmanın önemli olduğunu; başarılı öğrencilerin takdir edilerek ödüllendirilip diğer öğrencilerin de teşvik edilmesi gerektiğini belirtti. Öğrencilerin derste, duygu, düşünce ve yorumlarını demokratik bir ortamda rahatlıkla, sıkılmadan, çekinmeden ve özgüvenle ifade edebilmeleri için uygun ortam hazırlanmasının başarıyı arttıracağını söyledi. Fırsatların en iyi ve azami derecede değerlendirilmesi gerektiğini belirtti.
Sınıf rehber öğretmeni İlhami BAHSİ; derslerin daha verimli hale getirilmesi için öğrenci merkezli ders işlenmesi gerektiğini belirtti. Öğrencilerin başarılarını arttırmak için öncelikle okuma seviyelerinin yükseltilmesi gerektiğini; öğrencilerin boş zamanlarını bol bol kitap okuyarak değerlendirmeleri gerektiğini belirtti. Derste öğrenci merkezli bir eğitim öğretim yapılması gerektiğini, öğrencilere daha fazla söz hakkı vererek derse karşı, ilgi, istek ve katılımı arttırmanın önemli olduğunu; başarılı öğrencilerin takdir edilerek ödüllendirilip diğer öğrencilerin de teşvik edilmesi gerektiğini belirtti. Öğrencilerin derste, duygu, düşünce ve yorumlarını demokratik bir ortamda rahatlıkla, sıkılmadan, çekinmeden ve özgüvenle ifade edebilmeleri için uygun ortam hazırlanmasının başarıyı arttıracağını söyledi. Fırsatların en iyi ve azami derecede değerlendirilmesi gerektiğini belirtti.
İngilizce Öğretmeni Mehtap
ERİM; 6/C sınıfının uyumlu bir sınıf olduğunu,
derslerine daha çok çalışarak daha da iyi olabileceklerini, bu noktada biz
öğretmenlerin üzerine düşeni severek yapacaklarını belirtti.
Sosyal bilgiler Öğretmeni Adem İŞLER ; öğrencilerin bilgi, davranış ve karakter
açısından başarılı hale getirilmesinin birinci derecede hedefimiz olduğunu söyledi.
Öğrencilerin Türkçemizi en güzel ve doğru kullanmalarının başarıda anahtar
olduğunu, bu hususlarda elimizden gelen gayreti göstermemiz gerektiğini, bütün
öğretmen arkadaşlarımızın gerekli gayreti gösterdiğine inandığını söyledi.
Müdür yardımcısı Hasan Mustafa BAŞÇI;öğrencilerin
başarılı olmasında en büyük etkenin öğretmen olduğunu, başarılı bir öğretmenin
öğrencilerinin de başarılı olacağını, diğer sorunların zamanla
halledilebileceğini, önemli olanın öğretmenin idealist olması gerektiğini
belirtti. Bütün arkadaşların gayretle çalıştığına inandığını, bu gayretlerini
devam ettirmelerinin hem öğrenci, hem çevre hem de ülke için önemli
olduğunu, öğrencilerle ders içinde ve ders dışında yakından ilgilenmek suretiyle başarıyı yakalayacağımıza inandığını söyledi.
Türkçe Öğretmeni Okan
YILDIZ ; başarının çok okumaktan geçtiğini, okumayan,
kitap okumayan, sadece ders kitaplarıyla yetinen öğrencilerin hiçbir zaman
yeterince başarılı olamayacaklarını; kitap okuma konusunda öğrencilerin teşvik
edilmesi gerektiğini belirtti. Türkçeyi güzel, etkili ve doğru konuşan
öğrencilerin de başarılı olacaklarını, bu hususta bütün arkadaşlarının
işbirliği yaparak ve kütüphanemizi en iyi şekilde işletip değerlendirmesi
gerektiğini belirtti. Çocukların ayda bir, yılda on kitap okuyarak dahi büyük
yol kat edeceğini belirten bu hususta herkesin üzerine düşen görevi en iyi
şekilde yapacağına inandığını belirtti.
Matematik öğretmeni İlhami
BAHSİ ;öğrencilere
dersin öğrencilere sevdirilmesinin başarıyı arttıracağını, yer yer ölçme
değerlendirme aracı hazırlanarak konuların kavratılması gerektiğini belirtti.
Fen ve Teknoloji Öğretmeni Mustafa BAŞÇI ; öğrencilere yeterince söz verilerek ilgi ve
isteğin arttırılmasının başarıyı arttıracağı, öğrencinin dersi sevmesiyle
başarının doğru orantılı olduğunu, dersi sevdirmenin de öğretmenin elinde
olduğunu söyledi.
Din
Kültürü ve Ahlâk Bilgisi Öğretmeni Ali AŞÇI ;başarıda disiplin, tertip,
düzen ve planlı çalışmanın önemini belirtti. Öğrencilere planlı ve doğru
çalışma yöntemlerinin öğretilerek, rehberlik çalışmalarının bu hususta fırsat
bilinmesi ve en iyi şekilde yapılmasının önemli olduğunu söyledi. Öğrencilerin
sadece bilgi yönünden değil, ahlâk ve davranış yönünden de yetiştirilmesinin
önemine değindi. Öğrencilere kendi kültürümüzü kazandırıp kişilik yönünden
sağlam bireyler yetiştirmeliyiz, dedi. Okulda mevcut olan araç ve gereçlerden
en iyi şekilde yararlanılması gerektiğini belirtti.
6-SOSYAL KULÜP ÇALIŞMALARI VE ÖNEMİ;
Sınıf rehber öğretmeni İlhami BAHSİ sınıfta her öğrencinin bir
sosyal kulüpte çalışmasının sağlanması için seçimlerin yapıldığını ve sosyal
kulüp faaliyetlerinin öğrenciye toplumsal olarak çok şey kazandırdığını ifade
etti. Kulüp çalışmalarına gereken önemin verileceği vurgulandı.
7-ZARARLI ALIŞKANLIKLAR
HAKKINDA ÖĞRENCİLERİN BİLGİLENDİRİLMESİNİN ÖNEMİ.
Günümüzde zararlı içeceklerin ilköğretime kadar
indiği, bu yüzden öğretmenlerin bu konuda çok duyarlı olmaları gerektiği,
periyodik olarak öğrencilerin uyarılıp aydınlatılmaları gerektiği görüşü ortaya
çıktı. Özellikle sigara, alkol ve uyuşturucunun zararlarının öğrencilere
sürekli olarak anlatılması kararlaştırıldı. Zararlı maddelere meyilli olan
öğrencilerin tespit edilip erkenden olumsuz durumların önüne geçileceği
söylendi.
8-OKUL – VELİ İŞBİRLİĞİ
VE DİYALOGU
Sınıfın başarısında öğretmen-veli-öğrenci
işbirliğinin şart olduğunu ifade eden Sınıf rehber öğretmeni İlhami BAHSİ veliyi
de eğitim-öğretimini içine çekmeliyiz dedi. Öğretmenin göstereceği fedakârlığın
fazlasıyla veliden beklenmesi gerektiğini ifade etti. Özellikle okul dışında
kontrolün veli tarafından yapılması, internet cafelerden çocukların uzak
tutulması konusunda titizlik gösterilmesi, ders çalışmalarının takip edilmesi
ve çalışma programının uygulanmasının sağlanması gibi görevlerin veliye
düştüğünü bu konuda veli ile işbirliği yapılarak eğitim-öğretim faaliyetlerinin
sürdürülmesi gerektiği ortak görüşüne varıldı.
Okul ve veli işbirliğinin sağlanmasını
başarıyı olumlu yönde arttıracağını belirtilirken, öğretmenin tek başına başarı sağlamasının
yeterli olmayacağını, velilerinin de üzerlerine düşen vazifeleri yapmaları
gerektiğini, veli toplantılarında bu konunun velilere iletilmesi gerektiğini
söyledi. Veli-öğretmen-öğrenci üçgeninin diyalog içinde olmasının başarıyı
arttıracağını belirtti.
9-ŞUBE ÖĞRETMENLERİ
ARASINDAKİ İŞBİRLİĞİ VE ÖNEMİ
Şube öğretmenleri gerek ders işlemedeki yöntem ve teknikler konusu ve
gerekse sınıf içi sorunları ortadan kaldırmada dayanışma ve yardımlaşma içinde
olacaklarını bildirdiler. Toplantıya katılan tüm şube öğretmenleri bu kurulda
alınan kararlara uygun hareket edeceklerini belirttiler.
10-SINIFLARIN OTURMA
PLANI
Sınıf rehber öğretmeni İlhami BAHSİ okulumuzda uygulanmakta olan derslik
uygulanmasında her sınıfın rehber / branş öğretmeni öğrencilerin her türlü durumlarını göz önüne
alarak oturma planı hazırlamalıdır dedi.
11-DİLEK VE TEMENNİLER
Gündem maddeleri görüşüldü, Sınıf rehber
öğretmeni İlhami BAHSİ dileklerinin daha iyi ve mükemmeli yakalamak,
başarıya ulaşmak, Atatürk İlke ve İnkılâpları doğrultusunda bir eğitim-öğretim
yapmak olduğunu söyledi; katılan bütün arkadaşlara göstermiş oldukları
hassasiyetten dolayı teşekkür etti.
Toplantı 2015-2016
eğitim öğretim yılının tüm öğretmen ve öğrencilere iyi geçmesi temennisi ile
toplantıyı kapa. Toplantıda aşağıdaki kararlar alınmıştır.
ALINAN
KARARLAR
1- Öğrenci merkezli eğitim
sistemi örnek alınarak öğrencilerin ders içi etkinliklerinin arttırılması
sağlanacak.
2- Öğrenmeyi öğretme ilkesi
doğrultusunda öğrencilerin kütüphane, laboratuar gibi eğitim alanlarını daha
fazla kullanmaları sağlanacak.
3- Türkçeyi en iyi şekilde
kullanmaları için öğrencilere gerekli bilgi ve davranışlar kazandırılacak.
4- Okul araç ve gereçlerini
kullanma konusunda daha dikkatli davranılacak.
5- Veli toplantıları belli
aralıklarla yapılacak. Maddi problemi, hastalık problemi olan öğrencilere
gereken ilgi gösterilecek. Velilerin toplantıya katılmaları için gerekli
aktivasyon sağlanacak.
6- Derse geçmeden
dikkatlerin toplanması ve motivasyonun sağlanması için ön konuşma yapılacak.
7- Sosyal ve kültürel
etkinliklere katılımın sağlanması için gerekli tanıtımlar yapılacak. Bu tür
faaliyetler duyurulacak. Sigara, alkol ve uyuşturucunun zararları sürekli
olarak anlatılacak.
8- Öğrencilere planlı
çalışmanın önemi anlatılacak. Ders çalışma programı için okul rehber
öğretmeninde gerekli yardım istenecek.
SIRA NO
|
TOPLANTIYA KATILAN
ÖĞRETMENİN ADI SOYADI
|
BRANŞ
|
İMZA
|
1
|
Okan YILDIZ
|
Türkçe Öğretmeni
|
|
2
|
Mustafa BAŞÇI
|
Fen ve Teknoloji Öğretmeni
|
|
3
|
İlhami BAHSİ
|
Matematik Öğretmeni
|
|
4
|
Adem İŞLER
|
Sosyal Bilgiler Öğretmeni
|
|
5
|
Ali AŞÇI
|
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğret.
|
|
6
|
Mehtap ERİM
|
İngilizce Öğretmeni
|
|
7
|
Osman AKBULUT
|
Görsel Sanatlar Öğretmeni
|
|
8
|
Yasin ÖZDOĞAN
|
Bilişim Teknolojileri Öğretmeni
|
|
9
|
Tuba ACIKABAK
|
Müzik Öğretmeni
|
|
10
|
Öznur KARAKOLLUKÇU
|
Beden Eğitimi Öğretmeni
|
Müdür Yardımcısı Okul Müdürü