2015-2016 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI DANİŞMENT ORTAOKULU
7. SINIFLAR
 MATEMATİK
DERSİ HAFTASONU YETİŞTİRME KURSU YILLIK PLANI
AY 
 | 
  
TARİH 
 | 
  
HAFTA 
 | 
  
SAAT 
 | 
  
KONU 
 | 
 
EKİM 
 | 
  
3-4 
 | 
  
1.Hafta 
 | 
  
2 
 | 
  
1.Tam sayılarla
  toplama ve çıkarma işlemini yapar. 
 | 
 
10-11 
 | 
  
2.Hafta 
 | 
  
2 
 | 
  
2.Tam sayılarla
  çarpma ve bölme işlemlerini yapar. 
3.Tam sayılarla
  ilgili problemleri çözer ve kurar. 
 | 
 |
17-18 
 | 
  
3.Hafta 
 | 
  
2 
 | 
  
1.Tam sayıların
  kendileri ile tekrarlı çarpımını üslü nicelik  
olarak ifade
  eder. 
 | 
 |
24-25 
 | 
  
4.Hafta 
 | 
  
2 
 | 
  
1.Rasyonel
  sayıları açıklar ve sayı doğrusu üzerinde gösterir. 
2.Rasyonel
  sayıları farklı biçimlerde gösterir. 
3.Rasynel
  sayıları karşılaştırır ve sıralar. 
 | 
 |
KASIM 
 | 
  
31-01 
 | 
  
5.Hafta 
 | 
  
2 
 | 
  
1.Rasyonel
  sayılarla toplama ve çıkarma işlemini yapar. 
 | 
 
7-8 
 | 
  
6.Hafta 
 | 
  
2 
 | 
  
1.Rasyonel
  sayılarla çarpma ve bölme işlemini yapar. 
 | 
 |
14-15 
 | 
  
7.Hafta 
 | 
  
2 
 | 
  
2.Rasyonel
  sayılarla çok adımlı işlemleri yapar. 
 | 
 |
21-22 
 | 
  
8.Hafta 
 | 
  
2 
 | 
  
1.Rasyonel
  sayılarla ilgili problemleri çözer ve kurar. 
 | 
 |
28-29 
 | 
  
9.Hafta 
 | 
  
2 
 | 
  
1.Cebirsel
  ifadelerle toplama ve çıkarma işlemleri yapar. 
2.İki cebirsel
  ifadeyi çarpar. 
 | 
 |
ARALIK 
 | 
  
5-6 
 | 
  
10.Hafta 
 | 
  
2 
 | 
  
2.Birinci
  dereceden bir bilinmeyenli denklemleri çözer. 
3.Denklemi
  problem çözmede kullanır. 
 | 
 
12-13 
 | 
  
11.Hafta 
 | 
  
2 
 | 
  
1.Doğrusal
  denklemi açıklar. 
2.İki boyutlu
  Kartezyen koordinat sistemini açıklar ve kullanır. 
 | 
 |
19-20 
 | 
  
12.Hafta 
 | 
  
2 
 | 
  
3.doğrusal
  denklemlerin grafiğini çizer. 
 | 
 |
26-27 
 | 
  
13.Hafta 
 | 
  
2 
 | 
  
1.Doğru
  orantılı ve ters orantılı nicelikler arasındaki ilişkiyi açıklar. 
2.Doğru ve ters
  orantıyla ilgili problemleri çözer ve kurar. 
 | 
 |
OCAK 
 | 
  
2-3 
 | 
  
14.Hafta 
 | 
  
2 
 | 
  
1.Alışveriş ve
  ticarette kullanılan yüzde hesaplamalarını yapar. 
2.Basit faiz
  hesaplamalarını yapar. 
 | 
 
9-10 
 | 
  
15.Hafta 
 | 
  
2 
 | 
  
5.Yöndeş, iç,
  iç ters, dış ve dış ters açıları belirleyerek isimlendirir. 
 | 
 |
16-17 
 | 
  
16.Hafta 
 | 
  
2 
 | 
  
1.Paralel iki
  doğrunun bir kesenle yaptığı açıların ölçüleri ile ilgili hesaplamalar yapar. 
 | 
 |
23-24 
 | 
  
17.Hafta 
 | 
  |||
ŞUBAT 
 | 
  
13-14 
 | 
  
18.Hafta 
 | 
  
2 
 | 
  
3.Çokgenlerin
  iç açılarının ölçülerinin toplamını hesaplar. 
 | 
 
20-21 
 | 
  
19.Hafta 
 | 
  
2 
 | 
  
1.Çokgensel
  bölge modelleriyle bir bölgeyi döşeyerek süsleme yapar. 
2.Düzgün
  çokgensel bölge modelleriyle oluşturulan süslemelerdeki kodları belirler. 
 | 
 |
27-28 
 | 
  
20.Hafta 
 | 
  
2 
 | 
  
3.Çokgenleri
  karşılaştırarak eş olup olmadıklarını belirler ve bir çokgene eş çokgenler
  oluşturur. 
1.Çokgenleri
  karşılaştırarak benzer olup olmadıklarını belirler ve benzer çokgenler
  oluşturur.  
 | 
 |
MART 
 | 
  
5-6 
 | 
  
21.Hafta 
 | 
  
2 
 | 
  
2.Yansımayı
  açıklar. 
 | 
 
12-13 
 | 
  
22.Hafta 
 | 
  
2 
 | 
  
1.Düzlemde bir
  nokta eetrafında ve belirtilen açıya göre şekilleri döndürerek çizimini
  yapar. 
 | 
 |
19-20 
 | 
  
23.Hafta 
 | 
  
2 
 | 
  
2.Dörtgenlerin
  kenar, açı ve köşegen özelliklerini belirler. 
 | 
 |
26-27 
 | 
  
24.Hafta 
 | 
  
2 
 | 
  
5.Dörtgensel
  bölgelerin alanları ile ilgili problemleri çözer ve kurar. 
 | 
 |
                                 NİSAN 
 | 
  
2-3 
 | 
  
25.Hafta 
 | 
  
2 
 | 
  
1.Kenar
  uzunluğu ile alan arasındaki ilişkiyi açıklar. 
2.Çevre
  uzunluğu ile alan arasındaki ilişkiyi açılar. 
 | 
 
9-10 
 | 
  
26.Hafta 
 | 
  
2 
 | 
  
3.Çemberin
  özelliklerini belirler ve çember modelleri inşa eder. 
1.Çember ve
  dairede merkez açı ve çevre açı ile bunların gördüğü yayı belirler. 
 | 
 |
16-17 
 | 
  
27.Hafta 
 | 
  
2 
 | 
  
4.Merkez açının
  ve çevre açının ölçüsünü hesaplar. 
2.Çemberin ve
  çember parçasının uzunluğu ile ilgili problemleri çözer ve kurar. 
 | 
 |
23-24 
 | 
  
28.Hafta 
 | 
  
2 
 | 
  
1.Daire ve
  daire diliminin alan bağıntısını oluşturur. 
2.Dairenin ve
  daire diliminin alanı ile ilgili problemleri çözer ve kurar. 
 | 
 |
MAYIS 
 | 
  
30-01 
 | 
  
29.Hafta 
 | 
  
2 
 | 
  
1.Bayrak
  Kanunu’nda belirtilen ölçülere göre Türk Bayrağı çizer ve kağıt kullanarak
  Türk Bayrağı yapar. 
 | 
 
7-8 
 | 
  
30.Hafta 
 | 
  
2 
 | 
  
1.Dik dairesel
  silindirin yüzey alanı bağıntısını oluşturur. 
2.Dik dairesel
  silindirin yüzey alanı ile ilgili problemleri çözer ve kurar. 
 | 
 |
14-15 
 | 
  
31.Hafta 
 | 
  
2 
 | 
  
1.Dik dairesel
  silindirin hacim bağıntısını oluşturur. 
2.Dik dairesel
  silindirin hacmi ile ilgili problemleri çözer ve kurar. 
 | 
 |
21-22 
 | 
  
32.Hafta 
 | 
  
2 
 | 
  
2.
  Ayrık ve ayrık olmayan olayın deneyini, 
  örnek uzayını ve olayını belirler. 
 | 
 |
28-29 
 | 
  
33.Hafta 
 | 
  
2 
 | 
  
1. Ayrık ve
  ayrık olmayan olayları açıklar. 
2. Ayrık ve
  ayrık olmayan olayların  olasılığını
  hesaplar. 
 | 
 |
HAZİRAN 
 | 
  
4-5 
 | 
  
34.Hafta 
 | 
  
2 
 | 
  
1. Geometri
  bilgilerini kullanarak bir olayın olma olasılığını hesaplar. 
. 
 | 
 
11-12 
 | 
  
35.hafta 
 | 
  
2 
 | 
  
2. Ortanca,
  tepe değeri ve çeyrekler açıklığını hesaplar 
 | 
 |
14-15 
 | 
  
36.hafta 
 | 
  
Sene Sonu
  Değerlendirme Sınavı 
 | 
 
        Matematik Öğretmeni                Matematik Öğretmeni                                    Okul Müdürü