2015-2016
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI DANİŞMENT ORTAOKULU
MATEMATİK DERSİ
- DÖNEM TEOG SINAVI DEĞERLENDİRME RAPORU
Sınavdaki soruların konulara göre dağılımı ;
KONULAR
|
SORU SAYISI
|
Üslü Sayılar
|
7
|
Kareköklü Sayılar
|
9
|
Gerçek sayılar
|
2
|
Sayı örüntüleri
|
1
|
Özdeşlik ve
Denklem
|
1
|
“Sınavın, işlem becerisi yönünden seçici bir sınav olduğu
görülmüştür. Normal bir sınavda zor sorular sınavın %10 u olmalıyken, bu
sınavda zor soruların oranını %20 olarak görmekteyiz. Hazırlığını tamamlamamış
bir öğrencinin yapabileceği soru sayısı en fazla 10 adettir. Kalan 10 sorudan 4
tanesi zor ve ayırt edicidir. Bunlardan bir tanesi, içerisine kareköklü sayı
yerleştirilmiş olan hız problemi sorusu , diğeri de dairenin çapının işlevsel
olarak kullanılmasını gerektiren “Hedef Tahtası” sorusudur. Ayrıca bu sorular,
sarmal yapıya dayanan ve geçmişten gelen bilgilere ihtiyaç duyulan sorulardır.
Diğer iki zor soru da 5 sayısının (-4 ).kuvvetinin sorulduğu soru ile “Üç
basamaklı olan ve birler basamağı 9 olan tam kare sayılar” sorusudur.
Kalan 6 soru anlaşılabilir ancak işlem yükü fazla olan sorulardır.
Bilgi sahibi olan ve işlem gücü yeterli olan öğrencileri diğer öğrencilerden
belirgin şekilde ayırabilecek nitelikte olan bu sınavda işlem yükü de
geçtiğimiz yıllardaki sınavlara oranla daha fazladır.”
” Matematik sınavındaki sorular MEB müfredatına ve kazanımlarına
uygun bir şekilde sorulmuştur. Sorularımız kareköklü, üslü sayılar, sayı
örüntüleri ve özdeşlik tanımından
sorulmuştur. Geçen yıllarda yapılan TEOG sınavına göre daha problem ağırlıklı bir sınav
olmuştur. Temel bilgiler içeren çözümü kolay soruların yanı sıra yorum gerektiren sorular da vardı. Bazı sorular 7. sınıf bilgisi gerektiren kısımlar içermektedir.Daha önceki TEOG larda böyle bir şeye rastlanmamıştır. Genel olarak 3 veya 4 soru eleyici diyebiliriz. Beklenen düzeyde sorular sorulmuştur.”
sorulmuştur. Geçen yıllarda yapılan TEOG sınavına göre daha problem ağırlıklı bir sınav
olmuştur. Temel bilgiler içeren çözümü kolay soruların yanı sıra yorum gerektiren sorular da vardı. Bazı sorular 7. sınıf bilgisi gerektiren kısımlar içermektedir.Daha önceki TEOG larda böyle bir şeye rastlanmamıştır. Genel olarak 3 veya 4 soru eleyici diyebiliriz. Beklenen düzeyde sorular sorulmuştur.”
SINIF
|
1.TEOG
|
2.TEOG
|
8/A
|
||
8/B
|
||
8/C
|
||
8/D
|
||
GENEL
|
SINAVIN DEĞERLENDİRİLMESİ
FARKLARI DEĞERLENDİRME
ü
Okulda yapılan
matematik sınavı klasik sorular olup olup, öğrencilerin kendilerini
ifade edebileceği bölümler mevcuttu. Bu sebeple daha yüksek alan öğrenciler
olmuştur.
ü
Bütün önlemler alınmasına rağmen(farklı gruplu
sorular sormak,klasik sorular sormak gibi) Öğrencilerin bazıları kopya çekmiş olabilir.
ü
Öğrencilerle yapılan görüşmeler sonucunda
öğrencilerin çoğu sınav stresi yaşadığını ifade etmiş, bazı sorularda
kafalarının karıştığını söylemiştir. Bazı öğrenciler ise heyecanlarını
yenemediklerini belirtmişlerdir.
ü
Bazı öğrenciler 1. sınav ile TEOG arasında zaman
zaman devamsızlık yapmışlardır. Bu durum öğrencilerin bazı konuları
kaçırmalarına sebep olmuştur.
ü
Temeli zayıf olan öğrenciler mevcut olup, 8.
sınıf matematik konularını anlamada güçlük çekmektedirler.
ü
Bazı öğrenciler sınava hazırlanırken yeteri
kadar çalışmadıklarını, gerektiği kadar soru çözmediklerini söylemişlerdir.
1. TEOG
hakkında öğrencilere bilgi verilecektir.
2. Başarılı
öğrenciler ödüllendirilecek, başarısı düşük olan öğrencilerin başarısının düşük
olma sebepleri araştırılacak, veli ile bu durumlar paylaşılacak ve ortak çözüm
yöntemleri geliştirilecektir.
3. Öğrenciler
planlı çalışmaya teşvik edilecektir.
4. Öğrenciye
günlük ve planlı çalışma yöntemleri anlatılacaktır. Verimli ders çalışma ve
sınav kaygısı hakkında sunumlar yapılacaktır.
5. Sınıf
içinde işlenen konulardan kazanım değerlendirme sınavında eksiklik belirlenen
konular uygun zamanlarda tekrar edilecektir.
6. Bu
konularla ilgili ek çalışma kâğıtları verilecektir. Örnek çıkmış soruları
çözülecektir.
7. Öğrencilere
test çalışmaları yaptırılacak ve zamanı iyi kullanma konusunda bilgi
verilecektir.
8. Matematiğin
korkulan ve ön yargıyla yaklaşılan bir ders olduğu düşünülürse öğrenciyi derse
çeken somut materyallere daha fazla yer verilecektir ve bireysel farklılıkları
dikkate alan ders öğretim teknikleri uygulanacaktır.