MATEMATİK DERSİ TEOG-1 ANALİZİ

         2015-2016 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI DANİŞMENT ORTAOKULU
MATEMATİK DERSİ
  1. DÖNEM TEOG SINAVI DEĞERLENDİRME RAPORU
Sınavdaki soruların konulara göre dağılımı ;

                                                         
KONULAR
SORU SAYISI
Üslü Sayılar
7
Kareköklü Sayılar
9
Gerçek sayılar
2
Sayı örüntüleri
1
Özdeşlik ve Denklem
1

“Sınavın, işlem becerisi yönünden seçici bir sınav olduğu görülmüştür. Normal bir sınavda zor sorular sınavın %10 u olmalıyken, bu sınavda zor soruların oranını %20 olarak görmekteyiz. Hazırlığını tamamlamamış bir öğrencinin yapabileceği soru sayısı en fazla 10 adettir. Kalan 10 sorudan 4 tanesi zor ve ayırt edicidir. Bunlardan bir tanesi, içerisine kareköklü sayı yerleştirilmiş olan hız problemi sorusu , diğeri de dairenin çapının işlevsel olarak kullanılmasını gerektiren “Hedef Tahtası” sorusudur. Ayrıca bu sorular, sarmal yapıya dayanan ve geçmişten gelen bilgilere ihtiyaç duyulan sorulardır. Diğer iki zor soru da 5 sayısının (-4 ).kuvvetinin sorulduğu soru ile “Üç basamaklı olan ve birler basamağı 9 olan tam kare sayılar” sorusudur.
Kalan 6 soru anlaşılabilir ancak işlem yükü fazla olan sorulardır. Bilgi sahibi olan ve işlem gücü yeterli olan öğrencileri diğer öğrencilerden belirgin şekilde ayırabilecek nitelikte olan bu sınavda işlem yükü de geçtiğimiz yıllardaki sınavlara oranla daha fazladır.”
” Matematik sınavındaki sorular MEB müfredatına ve kazanımlarına uygun bir şekilde sorulmuştur. Sorularımız kareköklü, üslü sayılar, sayı örüntüleri ve özdeşlik tanımından
sorulmuştur. Geçen yıllarda yapılan TEOG sınavına göre daha problem ağırlıklı bir sınav
olmuştur. Temel bilgiler içeren çözümü kolay soruların yanı sıra yorum gerektiren sorular da vardı. Bazı sorular 7. sınıf bilgisi gerektiren kısımlar içermektedir.Daha önceki TEOG larda böyle bir şeye rastlanmamıştır. Genel olarak 3 veya 4 soru eleyici diyebiliriz. Beklenen düzeyde sorular sorulmuştur.”

                                                         
SINIF
1.TEOG
2.TEOG
8/A


8/B


8/C


8/D


GENEL



SINAVIN DEĞERLENDİRİLMESİ
FARKLARI DEĞERLENDİRME
ü  Okulda yapılan  matematik sınavı klasik sorular olup olup, öğrencilerin kendilerini ifade edebileceği bölümler mevcuttu. Bu sebeple daha yüksek alan öğrenciler olmuştur.
ü  Bütün önlemler alınmasına rağmen(farklı gruplu sorular sormak,klasik sorular sormak gibi)  Öğrencilerin bazıları kopya çekmiş olabilir.
ü  Öğrencilerle yapılan görüşmeler sonucunda öğrencilerin çoğu sınav stresi yaşadığını ifade etmiş, bazı sorularda kafalarının karıştığını söylemiştir. Bazı öğrenciler ise heyecanlarını yenemediklerini belirtmişlerdir.
ü  Bazı öğrenciler 1. sınav ile TEOG arasında zaman zaman devamsızlık yapmışlardır. Bu durum öğrencilerin bazı konuları kaçırmalarına sebep olmuştur.
ü  Temeli zayıf olan öğrenciler mevcut olup, 8. sınıf matematik konularını anlamada güçlük çekmektedirler. 
ü  Bazı öğrenciler sınava hazırlanırken yeteri kadar çalışmadıklarını, gerektiği kadar soru çözmediklerini söylemişlerdir.



 
ALINACAK TEDBİRLER:
1.      TEOG hakkında öğrencilere bilgi verilecektir.
2.      Başarılı öğrenciler ödüllendirilecek, başarısı düşük olan öğrencilerin başarısının düşük olma sebepleri araştırılacak, veli ile bu durumlar paylaşılacak ve ortak çözüm yöntemleri geliştirilecektir.
3.      Öğrenciler planlı çalışmaya teşvik edilecektir.
4.      Öğrenciye günlük ve planlı çalışma yöntemleri anlatılacaktır. Verimli ders çalışma ve sınav kaygısı hakkında sunumlar yapılacaktır.
5.      Sınıf içinde işlenen konulardan kazanım değerlendirme sınavında eksiklik belirlenen konular uygun zamanlarda tekrar edilecektir.
6.      Bu konularla ilgili ek çalışma kâğıtları verilecektir. Örnek çıkmış soruları çözülecektir.
7.      Öğrencilere test çalışmaları yaptırılacak ve zamanı iyi kullanma konusunda bilgi verilecektir.
8.      Matematiğin korkulan ve ön yargıyla yaklaşılan bir ders olduğu düşünülürse öğrenciyi derse çeken somut materyallere daha fazla yer verilecektir ve bireysel farklılıkları dikkate alan ders öğretim teknikleri uygulanacaktır.







Benzer Konular
Sonraki
« Sonraki Konu
Önceki Konu
Önceki Konu »