MATEMATİK DERSİ 5.SINIF YILLIK BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PLANI(bep)

2015/2016 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI DANİŞMENT ORTAOKULU
 MATEMATİK DERSİ 5.SINIF  YILLIK BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PLANI

Öğrencinin Adı-Soyadı:         BEP Hazırlama Tarihi :
Sınıfı:5                                                                                                                                                                                                                      Ders: MATEMATİK
Öğrencinin şu anki performans düzeyi:12 yaşında bir erkek öğrencidir. Yeterli düzeyde akademik beceri sağlayamamıştır.
20 ye kadar ritmik sayabilmektedir. Özbakım becerilerine sahiptir. Toplumsal yaşama katılım becerilerinden bağımsız olarak okuldan eve/evden okula gidip/gelme becerilerini kazanmıştır.

SÜRE
SINIF  5                                  DERS: MATEMATİK                                                                                                                                                SAYFA  NO :
AY
HAFTA
DERS
SAATİ

UZUN DÖNEMLİ AMAÇ

KISA DÖNEMLİ AMAÇ

ÖĞRETİMSEL AMAÇLAR
ARAÇGEREÇ,DENEY,GEZİGÖZLEM,ARAŞTIRMA,İNCELEME,PROJE,UYGULAMA VE KAYNAKLAR
KONU,AMAÇ,ÖĞRENCİ KAZANIMLARI,UYGULANABİLİRLİK,DÜZEYE İLİŞKİN ÖĞRETMEN TARAFINDAN ALINABİLECEK NOTLAR,GÜNLÜK DERS PLANI YAPILIRKEN DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR
EYLÜL
28 eylül

GEOMETRİ
Kareyi, ayırt eder

1. Dört farklı geometrik şekil arasından kare olan şekli gösterir.
2. Dört farklı geometrik şekli ifade eden resim kartları arasından kare olan şekli ifade eden resim kartını gösterir.
3. Dört farklı geometrik şekil veya dört farklı geometrik şekli ifade eden resim kartları arasından kare olan şekil gösterildiğinde “kare” olduğunu söyler.
4. Çevresindeki nesnelerin kare olan bölümünü göstermesi istendiğinde kare olan bölümünü gösterir.
5. Çevresindeki nesne resimlerin kare olan bölümünü göstermesi istendiğinde kare olan bölümünü gösterir.
6. Çevresindeki nesne veya nesne resimlerin kare olan bölümü gösterildiğinde “kare” olduğunu söyler


EKİM
3,4,5,6

GEOMETRİ

Dikdörtgeni ayırt eder.
Üçgeni ayırt eder.
. Dört farklı geometrik şekil arasından dikdörtgen/üçgen olan şekli gösterir.
2. Dört farklı geometrik şekli ifade eden resim kartları arasından dikdörtgen/üçgen  olan şekli ifade eden resim kartını gösterir.
3. Dört farklı geometrik şekil veya dört farklı geometrik şekli ifade eden resim kartları arasından dikdörtgen/üçgen olan şekil gösterildiğinde “dikdörtgen/üçgen” olduğunu söyler.
4. Çevresindeki nesnelerin dikdörtgen/üçgen olan bölümünü göstermesi istendiğinde dikdörtgen/üçgen olan bölümünü gösterir.
5. Çevresindeki nesne resimlerin dikdörtgen/üçgen olan bölümünü göstermesi istendiğinde dikdörtgen olan bölümünü gösterir.
6. Çevresindeki nesne veya nesne resimlerin dikdörtgen/üçgen olan bölümü gösterildiğinde “dikdörtgen/üçgen” olduğunu söyler.


KASIM
7,8,9,10

GEOMETRİ

Kare,dikdörtgen ve üçgenin özeliklerini bilir.
1.Karenin,dikdörtgenin ve üçgenin kaç kenarı  olduğunu gösterir/söyler.
2. Karenin,dikdörtgenin ve üçgenin kaç köşesi olduğunu gösterir/söyler


ARALIK
11,12,13,14

RİTMİK SAYMALAR
100’e kadar birer ritmik sayar
2 şer 2 şer ritmik sayar.
3 er 3 er ritmik sayar.





  1. 1’den başlayarak 10 (20, 30, 40, 50,      60, 70, 80, 90, 100)’a kadar birer ritmik sayar..
2. Verilen herhangi bir sayıdan başlayarak geriye doğru birer ritmik sayar.
3.2 den başlayarak 10(20,30,40,50,60,70,80,90,100)’a kadar 2 şer ritmik sayar.
4.3’den başlayarak 30 a kadar ritmik sayar.


OCAK
15,16,17


DOĞAL SAYILARDA TOPLAMA İŞLEMİ

En fazla üç basamaklı doğal sayılarla eldeli ve eldesiz toplama işlemi yapar.


1.En fazla üç basamaklı iki doğal sayıyı alt alta yazarak toplar.


ÜNİTELENDİRİLMİŞ YILLIK BİREYSEL DERS PLANI
SÜRE
SINIF  5                                           DERS: MATEMATİKSAYFA  NO :
AY
HAFTA
DERS
SAATİ

UZUN DÖNEMLİ AMAÇ

KISA DÖNEMLİ AMAÇ

ÖĞRETİMSEL AMAÇLAR
ARAÇGEREÇ,DENEY,GEZİGÖZLEM,ARAŞTIRMA,İNCELEME,PROJE,UYGULAMA VE KAYNAKLAR
KONU,AMAÇ,ÖĞRENCİ KAZANIMLARI,UYGULANABİLİRLİK,DÜZEYE İLİŞKİN ÖĞRETMEN TARAFINDAN ALINABİLECEK NOTLAR,GÜNLÜK DERS PLANI YAPILIRKEN DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR
ŞUBAT
18, 19, 20

DOĞAL SAYILARDA ÇIKARMA İŞLEMİ

Doğal sayılarla eldesiz çıkarma işlemini yapar.
1.Verilen bir basamaklı iki doğal sayının çıkarma işlemini yapar.
2.İki basamaklı bir doğal sayıdan bir basamaklı bir doğal sayıyı çıkarır.
3.İki basamaklı bir doğal sayıdan iki basamaklı bir doğal sayıyı çıkarır.
4.Üç basamaklı sayılarla eldesiz çıkarma işlemi yapar.



MART
21,22,23,24

DOĞAL SAYILARDA ÇIKARMA İŞLEMİ

Doğal sayılarla eldeli çıkarma işlemi yapar.
1.İki basamaklı bir doğal sayıdan bir basamaklı bir doğal sayıyı eldeli olarak çıkarır.
2.İki basmaklı bir doğal sayıdan iki basamaklı bir doğal sayıyı eldeli olarak çıkarır.
3.Üç basamaklı bir doğal sayıdan eldeli çıkarma işlemleri yapar.


NİSAN
25,26,27,28

DOĞAL SAYILARLA ÇARPMA İŞLEMİ

Doğal sayılarla çarpma işlemi yapar.
1.Çarpım tablosunda 2 ler ve  3 leri bilir.


MAYIS
29,30,31,32,33

DOĞAL SAYILARLA ÇARPMA İŞLEMİ
Doğal sayılarla çarpma işlemi yapar.










1.Çarpım tablosunda 4 ler ve 5 leri bilir.


HAZİRAN
34,35,36

DOĞAL SAYILARDA ÇARPMA İŞLEMİ

Doğal sayılarla çarpma işlemi yapar.
İki basamaklı bir doğal sayıyla bir basamaklı sayıları çarpar:(eldesiz)






Matematik Öğretmeni                                                                                                         
                                                                                                                                                                      Okul Müdürü                                             

Benzer Konular
Sonraki
« Sonraki Konu
Önceki Konu
Önceki Konu »