2015/2016 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI DANİŞMENT ORTAOKULU
MATEMATİK
DERSİ 5.SINIF YILLIK BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ
EĞİTİM PLANI
Öğrencinin
Adı-Soyadı: BEP
Hazırlama Tarihi :
Sınıfı:5 Ders: MATEMATİK
Öğrencinin
şu anki performans düzeyi:12 yaşında bir erkek öğrencidir. Yeterli düzeyde
akademik beceri sağlayamamıştır.
20 ye kadar ritmik
sayabilmektedir. Özbakım becerilerine sahiptir. Toplumsal yaşama katılım
becerilerinden bağımsız olarak okuldan eve/evden okula gidip/gelme becerilerini
kazanmıştır.
SÜRE
|
SINIF 5 DERS:
MATEMATİK
SAYFA NO :
|
||||||
AY
|
HAFTA
|
DERS
SAATİ
|
UZUN DÖNEMLİ
AMAÇ
|
KISA DÖNEMLİ
AMAÇ
|
ÖĞRETİMSEL
AMAÇLAR
|
ARAÇGEREÇ,DENEY,GEZİGÖZLEM,ARAŞTIRMA,İNCELEME,PROJE,UYGULAMA
VE KAYNAKLAR
|
KONU,AMAÇ,ÖĞRENCİ KAZANIMLARI,UYGULANABİLİRLİK,DÜZEYE
İLİŞKİN ÖĞRETMEN TARAFINDAN ALINABİLECEK NOTLAR,GÜNLÜK DERS PLANI YAPILIRKEN
DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR
|
EYLÜL
|
28 eylül
|
GEOMETRİ
|
Kareyi, ayırt eder
|
1. Dört farklı geometrik şekil arasından kare olan şekli
gösterir.
2. Dört farklı geometrik şekli ifade eden resim kartları
arasından kare olan şekli ifade eden resim kartını gösterir.
3. Dört farklı geometrik şekil veya dört farklı geometrik
şekli ifade eden resim kartları arasından kare olan şekil gösterildiğinde
“kare” olduğunu söyler.
4. Çevresindeki nesnelerin kare olan bölümünü göstermesi
istendiğinde kare olan bölümünü gösterir.
5. Çevresindeki nesne resimlerin kare olan bölümünü
göstermesi istendiğinde kare olan bölümünü gösterir.
6. Çevresindeki nesne veya nesne resimlerin kare olan
bölümü gösterildiğinde “kare” olduğunu söyler
|
|||
EKİM
|
3,4,5,6
|
GEOMETRİ
|
Dikdörtgeni ayırt eder.
Üçgeni ayırt eder.
|
. Dört farklı geometrik şekil arasından dikdörtgen/üçgen
olan şekli gösterir.
2. Dört farklı geometrik şekli ifade eden resim kartları
arasından dikdörtgen/üçgen olan şekli
ifade eden resim kartını gösterir.
3. Dört farklı geometrik şekil veya dört farklı geometrik
şekli ifade eden resim kartları arasından dikdörtgen/üçgen olan şekil
gösterildiğinde “dikdörtgen/üçgen” olduğunu söyler.
4. Çevresindeki nesnelerin dikdörtgen/üçgen olan bölümünü
göstermesi istendiğinde dikdörtgen/üçgen olan bölümünü gösterir.
5. Çevresindeki nesne resimlerin dikdörtgen/üçgen olan
bölümünü göstermesi istendiğinde dikdörtgen olan bölümünü gösterir.
6. Çevresindeki nesne veya nesne resimlerin
dikdörtgen/üçgen olan bölümü gösterildiğinde “dikdörtgen/üçgen” olduğunu
söyler.
|
|||
KASIM
|
7,8,9,10
|
GEOMETRİ
|
Kare,dikdörtgen ve üçgenin özeliklerini bilir.
|
1.Karenin,dikdörtgenin ve üçgenin kaç kenarı olduğunu gösterir/söyler.
2. Karenin,dikdörtgenin ve üçgenin kaç köşesi olduğunu
gösterir/söyler
|
|||
ARALIK
|
11,12,13,14
|
RİTMİK SAYMALAR
|
100’e
kadar birer ritmik sayar
2 şer 2 şer ritmik sayar.
3 er 3 er ritmik sayar.
|
1. 1’den başlayarak 10 (20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, 100)’a kadar birer
ritmik sayar..
2. Verilen herhangi bir
sayıdan başlayarak geriye doğru birer ritmik sayar.
3.2 den başlayarak
10(20,30,40,50,60,70,80,90,100)’a kadar 2 şer ritmik sayar.
4.3’den başlayarak 30 a
kadar ritmik sayar.
|
|||
OCAK
|
15,16,17
|
DOĞAL SAYILARDA TOPLAMA
İŞLEMİ
|
En
fazla üç basamaklı doğal sayılarla eldeli ve eldesiz toplama işlemi yapar.
|
1.En fazla üç basamaklı iki
doğal sayıyı alt alta yazarak toplar.
|
ÜNİTELENDİRİLMİŞ YILLIK BİREYSEL DERS PLANI
SÜRE
|
SINIF 5
DERS: MATEMATİKSAYFA NO :
|
||||||
AY
|
HAFTA
|
DERS
SAATİ
|
UZUN DÖNEMLİ
AMAÇ
|
KISA DÖNEMLİ
AMAÇ
|
ÖĞRETİMSEL
AMAÇLAR
|
ARAÇGEREÇ,DENEY,GEZİGÖZLEM,ARAŞTIRMA,İNCELEME,PROJE,UYGULAMA
VE KAYNAKLAR
|
KONU,AMAÇ,ÖĞRENCİ
KAZANIMLARI,UYGULANABİLİRLİK,DÜZEYE İLİŞKİN ÖĞRETMEN TARAFINDAN ALINABİLECEK
NOTLAR,GÜNLÜK DERS PLANI YAPILIRKEN DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR
|
ŞUBAT
|
18, 19, 20
|
DOĞAL SAYILARDA ÇIKARMA
İŞLEMİ
|
Doğal sayılarla eldesiz
çıkarma işlemini yapar.
|
1.Verilen bir basamaklı iki
doğal sayının çıkarma işlemini yapar.
2.İki
basamaklı bir doğal sayıdan bir basamaklı bir doğal sayıyı çıkarır.
3.İki
basamaklı bir doğal sayıdan iki basamaklı bir doğal sayıyı çıkarır.
4.Üç
basamaklı sayılarla eldesiz çıkarma işlemi yapar.
|
|||
MART
|
21,22,23,24
|
DOĞAL SAYILARDA ÇIKARMA
İŞLEMİ
|
Doğal sayılarla eldeli
çıkarma işlemi yapar.
|
1.İki
basamaklı bir doğal sayıdan bir basamaklı bir doğal sayıyı eldeli olarak çıkarır.
2.İki
basmaklı bir doğal sayıdan iki basamaklı bir doğal sayıyı eldeli olarak
çıkarır.
3.Üç
basamaklı bir doğal sayıdan eldeli çıkarma işlemleri yapar.
|
|||
NİSAN
|
25,26,27,28
|
DOĞAL SAYILARLA ÇARPMA İŞLEMİ
|
Doğal sayılarla çarpma
işlemi yapar.
|
1.Çarpım tablosunda 2 ler
ve 3 leri bilir.
|
|||
MAYIS
|
29,30,31,32,33
|
DOĞAL SAYILARLA ÇARPMA İŞLEMİ
|
Doğal
sayılarla çarpma işlemi yapar.
|
1.Çarpım tablosunda 4 ler ve
5 leri bilir.
|
|||
HAZİRAN
|
34,35,36
|
DOĞAL SAYILARDA ÇARPMA
İŞLEMİ
|
Doğal
sayılarla çarpma işlemi yapar.
|
İki basamaklı bir doğal
sayıyla bir basamaklı sayıları çarpar:(eldesiz)
|
Matematik Öğretmeni
Okul
Müdürü