2015-2016
EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI .......  5. SINIFLAR
 MATEMATİK DERSİ HAFTASONU YETİŞTİRME KURSU
YILLIK PLANI
AY 
 | 
  
TARİH 
 | 
  
HAFTA 
 | 
  
SAAT 
 | 
  
KONU 
 | 
 
EKİM 
 | 
  
3-4 
 | 
  
1.Hafta 
 | 
  
2 
 | 
  
7, 8 ve
  9 basamaklı doğal sayıları okur ve yazar. 
7, 8 ve
  9 basamaklı doğal sayıların bölüklerini, basamaklarını, basamaklarındaki
  rakamların basamak değerlerini belirtir. 
 | 
 
10-11 
 | 
  
2.Hafta 
 | 
  
2 
 | 
  
Kuralında bir
  işlem bulunan örüntü oluşturur, bir örüntüde verilmeyen sayı veya sayıları
  belirler. 
 | 
 |
17-18 
 | 
  
3.Hafta 
 | 
  
2 
 | 
  
En çok
  beş basamaklı doğal sayılarla toplama işlemi yapar. 
 | 
 |
24-25 
 | 
  
4.Hafta 
 | 
  
2 
 | 
  
En çok
  dört basamaklı olan iki doğal sayının toplamını tahmin eder ve tahminini
  işlem sonucuyla karşılaştırır. 
En çok
  dört basamaklı doğal sayılarla 10’un, 100’ün ve 1000’in en çok dokuz katı
  olan doğal sayıları zihinden toplar. 
 | 
 |
KASIM 
 | 
  
31-01 
 | 
  
5.Hafta 
6.Hafta 
 | 
  
2 
 | 
  
Doğal
  sayılarla toplama işlemini gerektiren problemleri çözer ve kurar 
En çok
  beş basamaklı doğal sayılarla çıkarma işlemini yapar. 
En çok
  dört basamaklı iki doğal sayının farkını tahmin eder ve tahminini işlem sonucuyla
  karşılaştırır. 
 | 
 
7-8 
 | 
  
2 
 | 
  
Doğal sayılarla çıkarma işlemini
  gerektiren problemleri çözer ve kurar. 
 | 
 ||
14-15 
 | 
  
7.Hafta 
 | 
  
2 
 | 
  
Çarpımları en çok yedi basamaklı
  olan iki doğal sayı ile çarpma işlemini yapar. 
 | 
 |
21-22 
 | 
  
8.Hafta 
 | 
  
2 
 | 
  
En çok üç basamaklı iki doğal sayının
  çarpımını tahmin eder ve işlem sonucuyla karşılaştırır. 
 | 
 |
28-29 
 | 
  
9.Hafta 
 | 
  
2 
 | 
  
En çok dört basamaklı doğal
  sayıları 10, 100 ve 1000 ile zihinden çarpar. 
 | 
 |
ARALIK 
 | 
  
5-6 
 | 
  
10.Hafta 
 | 
  
2 
 | 
  
Bir doğal sayıyı, en fazla üç defa
  yan yana çarpma şeklinde yazar ve üslü biçimde gösterir. 
 | 
 
12-13 
 | 
  
11.Hafta 
 | 
  
2 
 | 
  
Doğal sayılarla çarpma işlemini
  gerektiren problemleri çözer ve kurar. 
 | 
 |
19-20 
 | 
  
12.Hafta 
 | 
  
2 
 | 
  
En çok dört basamaklı doğal
  sayıları, en çok üç basamaklı doğal sayılara böler. 
 | 
 |
26-27 
 | 
  
13.Hafta 
 | 
  
2 
 | 
  
Zamanı ölçme birimleriyle ilgili
  problemleri çözer ve kurar. 
Aritmetik ortalamayı açıklar ve
  hesaplar. 
 | 
 |
OCAK 
 | 
  
2-3 
 | 
  
14.Hafta 
 | 
  
2 
 | 
  
Ağaç
  şeması yaparak verileri düzenler, özetler ve yorumlar. 
Doğru,
  doğru parçası ve ışını açıklar ve sembolle gösterir 
 | 
 
9-10 
 | 
  
15.Hafta 
 | 
  
2 
 | 
  
Çokgenleri
  isimlendirir, oluşturur ve temel elemanlarından kenar, iç açı, köşe ve köşegeni
  tanır. 
 | 
 |
16-17 
 | 
  
16.Hafta 
 | 
  
2 
 | 
  ||
23-24 
 | 
  
17.Hafta 
 | 
  
Birim
  kesirleri sıralar. 
Birim
  kesirleri sayı doğrusunda gösterir. 
 | 
 ||
ŞUBAT 
 | 
  
13-14 
 | 
  
18.Hafta 
 | 
  
2 
 | 
  
Paydaları
  eşit veya birinin paydası diğerinin katı olan kesirleri sıralar. 
 | 
 
20-21 
 | 
  
19.Hafta 
 | 
  
2 
 | 
  
Ondalık
  gösterimleri verilen sayıları sıralar. 
Ondalık
  gösterimleri verilen sayıları sayı doğrusunda gösterir. 
 | 
 |
27-28 
 | 
  
20.Hafta 
 | 
  
2 
 | 
  
Ondalık
  gösterimleri verilen sayılarla toplama ve çıkarma işlemleri yapar. 
 | 
 |
MART 
 | 
  
5-6 
 | 
  
21.Hafta 
 | 
  
2 
 | 
  
Paydası
  100 olan kesirleri yüzde sembolü (%) ile gösterir. 
Kesir,
  ondalık ve yüzdelik gösterimle belirtilen çoklukları karşılaştırır. 
 | 
 
12-13 
 | 
  
22.Hafta 
 | 
  
2 
 | 
  
Kesir,
  ondalık ve yüzdelik gösterimle belirtilen çoklukları karşılaştırır. 
 | 
 |
19-20 
 | 
  
23.Hafta 
 | 
  
2 
 | 
  
Bir
  çokluğun belirtilen bir yüzdesine karşılık gelen miktarı bulur. 
 | 
 |
26-27 
 | 
  
24.Hafta 
 | 
  
2 
 | 
  
Uzunluk
  ölçme birimlerini tanır; metre-kilometre, metre-santimetre-milimetre
  birimlerini birbirine dönüştürür ve ilgili problemleri çözer. 
 | 
 |
                                 NİSAN 
 | 
  
2-3 
 | 
  
25.Hafta 
 | 
  
2 
 | 
  
Çokgenlerin
  çevre uzunluklarını hesaplar; verilen bir çevre uzunluğuna sahip farklı
  şekiller oluşturur. 
 | 
 
9-10 
 | 
  
26.Hafta 
 | 
  
2 
 | 
  
Dikdörtgen,
  paralelkenar, eşkenar dörtgen ve yamuğun temel özelliklerini anlar. 
 | 
 |
16-17 
 | 
  
27.Hafta 
 | 
  
2 
 | 
  
Dikdörtgen,
  paralelkenar, eşkenar dörtgen ve yamuğu kareli veya noktalı kâğıt üzerinde
  çizer; oluşturulanların hangi şekil olduğunu belirler. 
 | 
 |
23-24 
 | 
  
28.Hafta 
 | 
  
2 
 | 
  
Dikdörtgenin
  alanını hesaplar; santimetrekare ve metrekareyi kullanır. 
 | 
 |
MAYIS 
 | 
  
30-01 
 | 
  
29.Hafta 
 | 
  
2 
 | 
  
Belirlenen
  bir alanı santimetrekare ve metrekare birimleriyle tahmin eder. 
 | 
 
7-8 
 | 
  
30.Hafta 
 | 
  
2 
 | 
  
Verilen
  bir alana sahip farklı dikdörtgenler oluşturur. 
 | 
 |
14-15 
 | 
  
31.Hafta 
 | 
  
2 
 | 
  
Dikdörtgenin
  alanını hesaplamayı gerektiren problemleri çözer. 
 | 
 |
21-22 
 | 
  
32.Hafta 
 | 
  
2 
 | 
  
Dikdörtgenler prizmasını tanır ve temel özelliklerini belirler. 
 | 
 |
28-29 
 | 
  
33.Hafta 
 | 
  
2 
 | 
  
Dikdörtgenler
  prizmasının yüzey açınımlarını çizer ve verilen farklı açınımların
  dikdörtgenler prizmasına ait olup olmadığına karar verir. 
 | 
 |
HAZİRAN 
 | 
  
4-5 
 | 
  
34.Hafta 
 | 
  
2 
 | 
  
Dikdörtgenler
  prizmasının yüzey alanını hesaplar. 
 | 
 
11-12 
 | 
  
35.hafta 
 | 
  
2 
 | 
  
Dikdörtgenler
  prizmasının yüzey alanını hesaplar. 
 | 
 |
14-15 
 | 
  
36.hafta 
 | 
  
2 
 | 
  
Sene
  Sonu Değerlendirme Sınavı 
 | 
 
       Matematik Öğretmeni                Matematik Öğretmeni                                    Okul Müdürü