2015-2016
EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI ....... 5. SINIFLAR
MATEMATİK DERSİ HAFTASONU YETİŞTİRME KURSU
YILLIK PLANI
AY
|
TARİH
|
HAFTA
|
SAAT
|
KONU
|
EKİM
|
3-4
|
1.Hafta
|
2
|
7, 8 ve
9 basamaklı doğal sayıları okur ve yazar.
7, 8 ve
9 basamaklı doğal sayıların bölüklerini, basamaklarını, basamaklarındaki
rakamların basamak değerlerini belirtir.
|
10-11
|
2.Hafta
|
2
|
Kuralında bir
işlem bulunan örüntü oluşturur, bir örüntüde verilmeyen sayı veya sayıları
belirler.
|
|
17-18
|
3.Hafta
|
2
|
En çok
beş basamaklı doğal sayılarla toplama işlemi yapar.
|
|
24-25
|
4.Hafta
|
2
|
En çok
dört basamaklı olan iki doğal sayının toplamını tahmin eder ve tahminini
işlem sonucuyla karşılaştırır.
En çok
dört basamaklı doğal sayılarla 10’un, 100’ün ve 1000’in en çok dokuz katı
olan doğal sayıları zihinden toplar.
|
|
KASIM
|
31-01
|
5.Hafta
6.Hafta
|
2
|
Doğal
sayılarla toplama işlemini gerektiren problemleri çözer ve kurar
En çok
beş basamaklı doğal sayılarla çıkarma işlemini yapar.
En çok
dört basamaklı iki doğal sayının farkını tahmin eder ve tahminini işlem sonucuyla
karşılaştırır.
|
7-8
|
2
|
Doğal sayılarla çıkarma işlemini
gerektiren problemleri çözer ve kurar.
|
||
14-15
|
7.Hafta
|
2
|
Çarpımları en çok yedi basamaklı
olan iki doğal sayı ile çarpma işlemini yapar.
|
|
21-22
|
8.Hafta
|
2
|
En çok üç basamaklı iki doğal sayının
çarpımını tahmin eder ve işlem sonucuyla karşılaştırır.
|
|
28-29
|
9.Hafta
|
2
|
En çok dört basamaklı doğal
sayıları 10, 100 ve 1000 ile zihinden çarpar.
|
|
ARALIK
|
5-6
|
10.Hafta
|
2
|
Bir doğal sayıyı, en fazla üç defa
yan yana çarpma şeklinde yazar ve üslü biçimde gösterir.
|
12-13
|
11.Hafta
|
2
|
Doğal sayılarla çarpma işlemini
gerektiren problemleri çözer ve kurar.
|
|
19-20
|
12.Hafta
|
2
|
En çok dört basamaklı doğal
sayıları, en çok üç basamaklı doğal sayılara böler.
|
|
26-27
|
13.Hafta
|
2
|
Zamanı ölçme birimleriyle ilgili
problemleri çözer ve kurar.
Aritmetik ortalamayı açıklar ve
hesaplar.
|
|
OCAK
|
2-3
|
14.Hafta
|
2
|
Ağaç
şeması yaparak verileri düzenler, özetler ve yorumlar.
Doğru,
doğru parçası ve ışını açıklar ve sembolle gösterir
|
9-10
|
15.Hafta
|
2
|
Çokgenleri
isimlendirir, oluşturur ve temel elemanlarından kenar, iç açı, köşe ve köşegeni
tanır.
|
|
16-17
|
16.Hafta
|
2
|
||
23-24
|
17.Hafta
|
Birim
kesirleri sıralar.
Birim
kesirleri sayı doğrusunda gösterir.
|
||
ŞUBAT
|
13-14
|
18.Hafta
|
2
|
Paydaları
eşit veya birinin paydası diğerinin katı olan kesirleri sıralar.
|
20-21
|
19.Hafta
|
2
|
Ondalık
gösterimleri verilen sayıları sıralar.
Ondalık
gösterimleri verilen sayıları sayı doğrusunda gösterir.
|
|
27-28
|
20.Hafta
|
2
|
Ondalık
gösterimleri verilen sayılarla toplama ve çıkarma işlemleri yapar.
|
|
MART
|
5-6
|
21.Hafta
|
2
|
Paydası
100 olan kesirleri yüzde sembolü (%) ile gösterir.
Kesir,
ondalık ve yüzdelik gösterimle belirtilen çoklukları karşılaştırır.
|
12-13
|
22.Hafta
|
2
|
Kesir,
ondalık ve yüzdelik gösterimle belirtilen çoklukları karşılaştırır.
|
|
19-20
|
23.Hafta
|
2
|
Bir
çokluğun belirtilen bir yüzdesine karşılık gelen miktarı bulur.
|
|
26-27
|
24.Hafta
|
2
|
Uzunluk
ölçme birimlerini tanır; metre-kilometre, metre-santimetre-milimetre
birimlerini birbirine dönüştürür ve ilgili problemleri çözer.
|
|
NİSAN
|
2-3
|
25.Hafta
|
2
|
Çokgenlerin
çevre uzunluklarını hesaplar; verilen bir çevre uzunluğuna sahip farklı
şekiller oluşturur.
|
9-10
|
26.Hafta
|
2
|
Dikdörtgen,
paralelkenar, eşkenar dörtgen ve yamuğun temel özelliklerini anlar.
|
|
16-17
|
27.Hafta
|
2
|
Dikdörtgen,
paralelkenar, eşkenar dörtgen ve yamuğu kareli veya noktalı kâğıt üzerinde
çizer; oluşturulanların hangi şekil olduğunu belirler.
|
|
23-24
|
28.Hafta
|
2
|
Dikdörtgenin
alanını hesaplar; santimetrekare ve metrekareyi kullanır.
|
|
MAYIS
|
30-01
|
29.Hafta
|
2
|
Belirlenen
bir alanı santimetrekare ve metrekare birimleriyle tahmin eder.
|
7-8
|
30.Hafta
|
2
|
Verilen
bir alana sahip farklı dikdörtgenler oluşturur.
|
|
14-15
|
31.Hafta
|
2
|
Dikdörtgenin
alanını hesaplamayı gerektiren problemleri çözer.
|
|
21-22
|
32.Hafta
|
2
|
Dikdörtgenler prizmasını tanır ve temel özelliklerini belirler.
|
|
28-29
|
33.Hafta
|
2
|
Dikdörtgenler
prizmasının yüzey açınımlarını çizer ve verilen farklı açınımların
dikdörtgenler prizmasına ait olup olmadığına karar verir.
|
|
HAZİRAN
|
4-5
|
34.Hafta
|
2
|
Dikdörtgenler
prizmasının yüzey alanını hesaplar.
|
11-12
|
35.hafta
|
2
|
Dikdörtgenler
prizmasının yüzey alanını hesaplar.
|
|
14-15
|
36.hafta
|
2
|
Sene
Sonu Değerlendirme Sınavı
|
Matematik Öğretmeni Matematik Öğretmeni Okul Müdürü